torsdag 12 april 2012

foto. det gröna

Tänkte bara lägga in lite foton på mina plantor till lillastorasyrran Mia.
Som du ser så växer det och det här är....ja nåt äre av grässorterna jag satte :o))
Tror det är Pampasgräset..
  Och här är Änglatrumpeterna...
Mina skott har klarat sig som du ser..så det blir till dig med !
Den i vänstra krukan med större blad är ett av dom..
 ..och sen blev det två tuppesmåa som du ser här.
Dom lever också!

Och så det som är i köket...växer lite saktare nu guskelov för det. ;o))


Japp..det var det det...

4 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Du har förberett inför sommaren ser jag :) Det lär ju räcka till både dig o din syster !!
Vilken tur hon har ;)
Ha det så gott, kramen....

Disa sa...

Åh nej Britt-Inger..du ska se hennes växthus :o))
Det är nog jag som har tur att hon finns!!!

Mita sa...

Det ser ut hos dig som det gör hos dottern,plantodlingar överallt.Hon älskar att hålla på,och sen delar hon med sig till en tacksam mamma..*L*...
Javisst gick det bra med vovven,och jag har avnjutit mitt goda te..
Kram vännen*

Anonym sa...

Här spirar våren :-) I alla fall inomhus. Så mycket fint du har att plantera ut sen du. Jag har planterat mina utekrukor i dag men dom står på den inglasade altanen så dom får vänja sej lite. Härlig tid vi går till mötes du. För övrigt så är det full fart hos dej ser jag som vanligt. Du gör din blogg så fin också. Du är duktig på mycket du.
Ja så var det fredag i morgon så jag passar på att önska dej en mysig helg.
Kram från Tina