fredag 6 april 2012

Lååååångfredag




Hejsan Hoppsan!

Idag har vi långFredag och med en även sol som strålar från en klarblå himmel.
Fast graderna är rätt kyliga.
*
Igår hade vi en mysig dag då Jonas och Jenny kom och åt middag med oss.
Vi hade potatisgratäng med kassler och bea-sås.
Dock är ju lille Milton fortfarande febrig,
men vi hoppas det går över snart...jag misstänker 3-dagars och så tänder på det.
Så det var väl inte så kul ,men han försökte ändå le ochv ara lite glad mellan jämrandet...lilla hjärtat.

Idag ska dom nog också komma och äta fläskfile´ och gotta till.
Då har jag alla mina ungar vid bordet i alla fall,
för Robin uteblev igår eftersom han var först med kompisar på stan
och sen blev det parrtty hele natta för honom.
Han hade haft jättekul och uppskattar att kunna umgås med dom. :o)
Fast idag missar han inte käket..inte file´med pommes och ädelostsås. ;o)
*
Annars har jag gjort det sedvanliga här på förmiddagen.
Städ och fått igång lite tvätt..
Man måst ju hinna stöka undan så det är fint sen.
*
Hockeyn igår då..
Tjaaa...det gick åt pipsvängen.
Och Benke sa redan innan matchen började:
-Med Wollmer som domare så kan SAIK aldrig vinna.
Det har aldrig hänt när han är med....

Och det är ju så..med 5 spelare och 4 domare i ett lag, blir det lite svårt.
Vi får hoppas att den här "varannan SAIK´s" håller i sig som det var tills nu,
för då är nästa vinst våran!!!
Men det är ju sista chansen imorron så det kommer att bli en nagelbitare
ända in i knogarna... Hujjedamejj...
Får nog inhalera massor av Benkes Nitroglycerin.. :o/
Tar väl några hjärtpiller också för säkerhets skull. ;o)
*
Näpps..nu ska jag sluta svammla och se vad mer jag åstadkomma idag.
Ha en Skön dag Alla!

Texten här

5 kommentarer:

Mita sa...

Härligt att samlas och äta god mat.
Idag blir det lugnt här, men i morgon kommer en del av gänget och käkar påskmat. Två fattas,dom är uppe i norr och firar påsken..
Kramen och ha en fin dag♥

Paula´z sa...

Här har det varit lugnt idag!
I morgonkv blir det livat:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Gunilla Dahl sa...

Själv var jag hemma hos min mamma igår och där var också min bror. Det var som alltid så trevligt när det bara är vi tre! Ja, det är trevligt när andra är med också förstås, men något speciellt när det bara är vi vilket inte händer så ofta. Hoppas att du får en skön fortsättning på påsken! /Kram

Disa sa...

Tack Gunilla!
Vet du gumman att jag kan inte kommentera på din sida! :o(
Jag tittar in men får inte fram någon publicering på kommentarsrutan. Så du får inte tro att jag struntar i dig.
Hoppas du också har en fin påsk,
trots de trista beskeden jag läste om.
Varmaste kramar!

Britt-Inger sa...

Visst är det härligt när ens ungar sitter runt köksbordet igen :) Vi har våra två här just nu. De kom båda tv¨i torsdags o yngsten åker upp till Övertorneå i morgonkväll o äldsten åker till Stockholm på måndag.... Sen är det vardag igen....
Ha en fortsatt fin helg, kramen....