onsdag 11 april 2012

onsdagmorgon


Onsdag idag och det är blött och regnigt.
Inatt hade vi nästan stormvindar också som fick det att smälla och låta illa ute.
Men det har lugnat ner sig.


Det var ju hockey igår...
Och det gick inget bra alls...
Dels spelade SAIKväldigt dåligt och missade puck och passningar mest hela tiden.
Sen var det ju det här med domarna...
Okej att dom utvisade brynäsare också...
Men det var många solklara grejer som inte blev straff på
medans SAIK fick för minsta lilla.
Det var: Fasthållning mitt på plan...pååkt målvakt...6 spelare på plan m.m. m.m.
Och sen knuffade Goren en spelare i ryggen lite lätt vid sarg och hej med honom
och dylika saker...skulle vara roligt om SAIK fick ha domare från Norrbotten nån gång också.
Och sen kommentatorerna...*suck*...vi vet att ni hejar på Brynäs...bra så???


Nog om det....(jag blir bara så frustrerad av orättvisorna att jag inte ens ids titta
för det blir ju så uppenbart allting och det är inte ens spännande då
.)
Onsdag sa vi...
Tror att jag ska bära ut plantorna för det är ju plusgrader även om det är mulet.
Och sen bära ut elelementet så dom får värme.
Annars blir det att bädda rent igen och se om man får upp mörkare gardiner i gossens rum
för nu får han in morgonsolen igen såvida det inte är mulet då.

Japp..det var det om det...
Skitviktiga saker...som vanligt ...

5 kommentarer:

Marianne sa...

God morgon på dig också :-)
Samma skitväder här som hos er men konstigt nog blåser det inte??!!
För jäkligt är vad jag tycker om hockeyn,det verkar väldigt orättvist och godtyckligt,usch!
Jag undrade så vad du menade med att "bära ut el-elementen så dom får värme" Gapade som em fågelholk tills jag fattade att jag missat orden om plantorna.För lite kaffe helt enkelt ;-)
Ha en fin dag vännen,kram!

♥ Carina ♥ sa...

Samma trista väder här! Känns inte ett dugg lockande att ta promenaden idag...
SAIK kommer igen och vinner resten (hoppas jag)
Kram

Mita sa...

Inte bryr jag mig om hockeyn,så det är ju skönt att slippa hetsa upp sig,hehe...
Vädret är inte upphetsande på något vis,man blir bara så sur både in och utvärtes..*L*..
Det finns massor av saker och gör om man bara har lust,fast det har jag inte så därför struntar jag i det.
Men vovven ska ha sin prommisar,och då brukar man ändå piggna till,
Ha det gott vännen,
Kramizar♥

Mikaela Törner sa...

Måste bara säga tack för att du gör så himla fina bakgrunder och sånt till bloggen! Har lånat från dej igen och lyckats få en super snygg design! :) Kram!

Night Lady sa...

Önskar dig ett härligt slut på weckan och en fin helg..
Många kramar Night Lady