måndag 9 april 2012

sol, snö..är det April?


Ja, nog för att det är Måndag, men det är ju en Söndag på så sätt att det är en röd dag.
*
Jag har minsann varit duktig jag, för jag fick alla köksluckor avtorkade ordentligt.
T.om sockeln under nedreskåpen torkade jag av.
Spisen samt allt annat blev också avskrubbat!
Så skönt.
Hallfönstret tog jag också in och utvändigt.
Tar det mer noga sen när det blir dags för det.
*
Gubben och jag grillade oss lite korv efter jag städat klart och tur vi gjorde det just då, för precis som vi var klara gick solen helt i moln och det började snöa.
Innan var det riktigt varmt och skönt i solen och jag var och kikade på termometern inne i växthuset och det höll +22 grader där inne, så jag kan nog lugnt ta ut växterna dit.
Det får bli i veckan.
*
Nu ska jag gå och ta en dusch så jag får bort röklukten och sen en powernap, innan det är dags för middag, som idag blir kotletter i sås och ris.
Den kommer visserligen bli lite sen eftersom jag sent kom på att ta fram ur frysen.
Men å andra sidan har vi inte bråttom och vi åt ju nyligen korven, så vi sjåar oss nog .
Och Robin for på Sibylla med kompisar.
*
Ha en skön avslutning på påskhelgen alla!




 

3 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Ja du har verkligen varit duktig !! Sen om det är helg eller vardag spelar ingen roll tycker jag. Det går bra att fixa när man känner för det o inte för att det "ska vara så"
Sist när jag skulle försöka få fram spisen fick jag luckan i händerna o fick inte tillbaka den själv.... Så där bakom är det inte rent förstår jag :) Men det gör inget det heller, det finns trevligare säker att göra :)
Ha det så gott o ta´t lite lugnt nu....Kram på re´

Gunilla Dahl sa...

Oh vad fint du har gjort här! Tittar in så här på påskens sista dag för att önska dig en trevlig fortsättning på veckan! /Kram

Mita sa...

Oj,oj, vad du jobbar och står i.Önskade att jag hade lite av din energi..*L*...
Ni fick snö,här kom det som regn frampå dan,och det verkar bli skitväder ett par dagar framöver,
Kram vännen*