söndag 8 april 2012

söndagmorgon.....


Japp...gomorron eller sen nattimme...
4:15 slog jag upp mina tittgluggar för att det skramlade till i Robins rum
och något droppade från mitt nattduksbord, som visserligen är en hörnhylla,
men i alla fall....
Så jag klev upp lite irriterad över att ljudet fanns men inget att ta upp
så det slutade droppa och gick för att kolla till Robin som inte heller fanns där.
Under tiden känner jag denna fantastiska migrän svepa sig över hela huvudet.
Ner i köket fixa en mugg med morgonens neskaffe och ta tablett.
Kul..jättekul.

Nåt som däremot är jättekul är att:
SAIK vann den sjunde och avgörande igår så vi går vidare och ska möta Brynäs i Final.

Jenny och Jonas var här och tittade på matchen med oss...
Inte för att jag och Jenny tittade så himlarns mycket.
Vi pysslade med en liten Milton och svamlade lite med Robin.
Robin skulle iväg igen med sin polare och "haffa gussar"...
Det är en fin pojk , den där Robin...fiskar gös och har så kul
med kompisar istället för att festa som dom andra. .... ;o)
Skoja ba...jag vet nog vad haffa gussar är.
Och jag tycker det är bra att han passar på att ha roligt nu medans han kan.

Annars har här inte hänt så mycket.
På Fredag kom ju alla ungar och åt med oss och maten blev supergod.

Och nu är det då Söndagmorgon och mitt huvud känns så tungt.
Man behöver inte festa för att ha skallebank...inte när man heter Disa i alla fall...
Närå..här räcker det med väderomslag eller en lukt så har jag det ordnat.
Billigt och bra..man behöver inte kasta pengar på alkohol som andra gör
för att ligga bakis och vara dagen efter.
Glad i alla fall att jag har mina meddikamenter och att dom oftast funkar.

Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

paulastina sa...

samma här, fast billigt å billigt, lite kroppsarbete fixar min skallebank, men annars knappt en krona

(om man nu inte ska räkna med vad renoveringen kostar förstås)

God morgon =)

Disa sa...

Mojjon påre ! :o)