lördag 2 juni 2012

fotoblogg, trädgård i Juni

 Jo som jag sa...innetermometern visar galet, för nu har graderna sjunkit till
+1, 8 i växthuset enligt den... (den nedre mätaren)
 ..och den i växthuset visar +18, vilket jag hellre tror på
enligt det jag känner själv med kroppen också.
(syns lite dåligt men den är på + 18)
  Sen har det börjat blomma i en del krukor..
Petunior och lite annat börjar slå ut :o)





Så här ser det ut i växthuset idag...
 Dammen med den nyklippta gräsmattan :o)
Lite kalt och trist men det kommer att ta sig....nån gång.. :o/
 Mossfloxen kikar fram.
 Styvmorsviolerna dom är ihärdiga och har blommat ett tag nu.
Dom gillar jag MYCKET!
 Pergolan lite ödslig och ensam.
 ...det behöver verkligen målas om här. :oO

Så skrev ju jag att det inte finns nåt att göra ute just nu.
Men jag ljög.. :o}
Jag har faktiskt ett Jordgubbsland som behöver ansas...ORDENTLIGT.
Kanske att jag mäktar med det idag?...men bara kanske.

Nu blir det kaffe igen...Nykokt! :od

5 kommentarer:

Paula sa...

äntligen stora fina bilder så man slipper klicka på varenda en för att se vad det föreställer

=)

Marianne sa...

Jag är djupt imponerad av dina "gröna fingrar" och sänker huvudet i skam över att jag redan lyckats ta död på en av morsdagsblommorna jag fick...Minnet är bra men kort om jag säger så,tsss! Glömde helt enkelt att blommor behöver vattnas....regelbundet!
Ha en skön helg,kram!

♥ Carina ♥ sa...

Ja, har man hus och trädgård finns alltid något att sätta händerna i.
Så fina och kraftiga planter du drivit upp.
Styvmorsvioler är vår (Ångermanlands) landskapsblomma. Växer och blommar för fullt här i vår slänt :)
Kram

bittans sa...

Jaaa..va glad jag blev när du hälsade på. Fina bilder..fin odling..min fryser snart ihjäl. Vi har bara 3+ ute och kanske 7-8 på balkongen. Piss piss piss..vars är sommaren? Trevlig helg..kram.

Mita sa...

Ja så mycket fint du har,och vilka gröna fingrar du måtte ha också...
Men det är mycket jobb att hålla det fint också, tycker man det är roligt så går det helt klart lättare.
Kylslaget är det verkligen nu, tänk vad fort det ändrar sig med vädret,kroppen hinner inte med riktigt..
Kram och ha en fin kväll♥