torsdag 14 juni 2012

foton från det vi håller på med.


Gomorron...en väldigt tidig sådan också blev det för mig.
Gubben hade nämligen glömt stänga av sin väckarklocka så den ringde kl: 5,00.
Och vad hör väl mina öst/västra öron???
Jooo...gubben är ute och målar !!!!

Jag ska berätta....
Jag har ju tjatat om att garaget verkligen behöver få ny färg, länge nu.
Och baksidan på den har ju varit grön mot för dom andra röda sidorna,
ialla fall av delen som tillhör oss och vårt hus. (grannens är ju gul)
När vi målade om förut så räckte inte färgen och
sen blev det liksom aldrig av att köpa mer och måla klart ?!?!?!

Änniväjjs..så kom gubben hem igår , för han hade sagt på jobbet till sina chefer att,
-Nu lyser lampan därute, nu far jag hem och målar garage.
(praktiskt att bara kunna välja och vraka sådär när man känner för vad man vill göra...
men så är det ju också Benke...dom andra kan inte göra så
.)

Så kom han då hem till mig och säger:
-Nu ska vi skrapa garaget och sen far vi och köper färg...
Så då gjorde vi ju det då....
Vi började vid 8 på morron och vid 12 var det klart , fastän vi hade många raster.



Sen var vi och köpte färgen, både grund och akrylat.
Dom hade inte röd grundfärg, så vi fick köpa vitt...
Och man ser ju hur snyggt det skulle vara med helvitt...
Fast vi ska inte byta för då måste vi brädfodra om för att slippa att det tittar fram rött
när det rör sig och glepar isär. Men snyggt skulle det ha varit...

Vi hann ju inte klart allt igår..eller hann och hann...men efter sillen och potatisen blev vi så slut och trötta
att vi gav up för dagen.... Men så såg vi på väderprognosen att det ska regna idag..
Därav att gubben var uppe före fan och satte igång...och jag kan ju inte bara ligga då utan gick ut och hjälpte till med det lilla jag hann bidra med. Så nu är hela garaget grundmålat.

Jag ska snart gå ut och sätta igång med röd färgen..
gubben for ut på jobbet för att hälsa på sina kollegor en sväng. ;o))

Tänkte bara visa den lilla raden av kragar som blidde rabatt också..
 Lite rosenskära, akeleja,blommafördagen,gullpeng(tror jag dom heter)
 och jorgubbar har fått plats i de mittersta
och dom yttre har liljor ,silvernäva,hosta(funchia) och liljor.

Och sist men inte minst...jorgubbslandet som blev frisserad från sina slingor som spridit sig överallt.
Dock har alla skotten blivit kvarlämnade på sidorna för det började regna och sen har jag inte haft tid att ta itu med dom...

5 kommentarer:

Joormen sa...

Blir säkert jätte fint då du målat klart. Men håller förståss med vitt är inte dumt det men ack så jobbigt att slit måla ......

Får lite ångest undrar hur mina stackar jordgubbsplantor mår... dom skulle verkligen behöva vård. Måste ringa gubben så han får nåt göra ikväll! :-)

Ha en skön dag här regnar det idag.

Carina Sjölund sa...

Vad ni fäjar och donar!
Men ni kommer att få det toppen bra, gissar jag :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

duktiga ni e =)

P-A-U-L-A...Paila

Britt-Inger sa...

Ni ligger i o fixar ser jag :) Fint blir det !
Jag håller på att ströva runt i bloggarna, för vi var utan interner ett tag o då kom jag efter :)
Har det blivit lite mera sommar hos dig också nu ?
vi har inte den där riktiga sommarvärmen men den kanske kommer :)

Ha det gott, krampå re´

Anonym sa...

Ni kunde ju ha byggt ut det lite innan ni måla så man kan ha nåt i det också för tusan, kan ni jö det nån gång innan jag blir förbannad.
Lille jag