tisdag 5 juni 2012

foton , thuijorna på plats

Morron.

Vi är inne på Tisdag den 5:e Juni och nu börjar graderna ta sig...
Nästan som det ska vara i mars/april. ;o)

Jag fick ut thuijorna igår och dom hamnade vid pergolan.
Stenarna tog jag från grannen Annica och Roger som river upp en blomrabatt dom haft
och inte har någon anvädning av sina stenar längre.
Slitsamt var det men med lite åt gången i skottkärran och många vilopauser så gick det bra.



Idag ska jag ta ut alla blommor ur växthuset för nu är jag less att gå där inne
och dessutom har det gått sönder glas i taket en stor skiva så
den håller inte värmen som den ska ändå.
Gurkorna måste få mer plats och jag måste komma åt tomaterna för att staga upp dom
och ansa bort utskotten som kommer mellan grenvecken.

Men innan jag gör sånt så måste jag städa inne lite.
Det har ju hamnat på efterkälken igen.

Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

Joormen sa...

Oj oj vad fint du gör. Och kan bara gissa hur fin trädgård du har då sommaren slår till och allt blommar. Du är så energisk och duktig så jag blir alldeles matt.

Britt-Inger sa...

Så fint du har överallt !! Både inne o ute....
Jag själv är lite på jakt efter nått som kan växa intill en sten. Du har visst mossflox, den idén tror jag att jag stjäl av dig :)))
Ha en fin nationaldag !!
Åsså önskar vi oss värme nu, eller hur :)
Kramen....