lördag 16 juni 2012

fredag av bara farten..



Idag vaknar man till strålande sol och klarblå himmel och jag hoppas att det håller i sig.
*
Gårdagen var lite sisådär på dagen men mot eftermiddag/kväll blev det fint och varmt.

Jenny kom förbi här med Celia som fick sommarlov igår och hon var så fin i sin nya klänning
som gammelmommo (= min mamma) köpt tille henne och lille Milton var ju också så tuff med
basker skjorta och jeans ! :o)
Celia fick en liten sommarblomma av mig , rosenskära i vit kruka med vita stenar
och hampasnöre knuten runt med pärlor och hjärtan i en liten slinga som jag hängde på.
Hon är ju också en liten blommaja sin ringa ålder till trots.
Hon ska nog få bli min hjälpreda kommande år. :o)
Förra sommaren var hon här och planterade själv av det hon valde ut att ta hem.


När dom gått hem fortsatte jag med städandet.
Jag dammsög, torkade golv och bäddade rent...alltså städade HELA HUSET!!!!
Jag var så slut i fötterna och hade så ont överallt ...
Men jag pushade mig själv hela tiden och tänkte ..lite till Disa..lite till...
Och efter några timmar var jag klar och var sååå nöjd med mig själv och vad jag gjort
att jag kände för att gråta en liten skvätt, men insåg ju också nånstans att man inte
behöver gå över till drift och vara töntig hela tiden...så jag lät bli, fastän det var svårt . :o/

*
Benke...var ju bjuden på galej med jobbet igår och det var grillning och trevligheter på G.
Han velade fram och tillbaka om han skulle fara och jag peppade och sa:
-Självklart ska du dit...du behöver ju inte dricka så mycket om du inte känner för det.
Men åk i alla fall och sen känner du där om du ska stanna eller inte.
Då verkade han bli lite taggad för han öppnade en folköl här hemma innan han åkte vid 17- snåret.
Och jag såg fram emot en kväll i soffan med ostbågspåsen, salta nötterna, Coca-Colan och jag.

Jag fixade till en middag a´la Disas Fish`n´Chips av pommes och fiskpinnar, som jag fritterar.
Åt den framför tv:n, sen var det duschen och in i ren pyjamas och så Tv:n igen...
Och där liggar jag i godan ro och myser när jag hör en bil stanna till utanför, en dörr som slår igen
och fotsteg på grusgången och gissade på Jenny eller Robin..
Men vem kommer inramlandes klockan 20:00 från fest??? Jo det är ju en Benke !!!!
Nåja..lika bra var väl det eftersom han ska jobba idag vid 11-tiden .
Maten var i alla fall god för den hann han äta. :o))
Sen somnade han i soffan och jag tittade vidare på massa himla bra program
innan jag gav upp vid 22 och vi gick upp i säng ..gubben sovandes och jag tittade lite till på TV
innan det blev natti natti för mig med.

Så ..summa summarum.. Igår blev en bra dag !
Idag ser det ut att bli fint också och jag ska se om jag får någon kroppsdel att orka göra nåt idag ??
Annars blir det lata Majan i hammocken på altanen.

 Ha en go Lördag Alla!

7 kommentarer:

bittans sa...

VAH? Har du sol...nä nu j----r. ;D
Här regnar det och blåser..ser ut som om det försöker smyga över till din sida av Svea Rike..;). Trevlig helg..kraaam

bittans sa...

VAH? Har du sol...nä nu j----r. ;D
Här regnar det och blåser..ser ut som om det försöker smyga över till din sida av Svea Rike..;). Trevlig helg..kraaam

Anonym sa...

känner mej ertappad å går genast ut i solen =D

Paila

Carina Sjölund sa...

Här var det så fint i morse, men nu vill tydligen inte visa sig längre :(
Men vi får vara glad åt det lilla :)
Kramen♥ha en fin Lördag

♥ Carina ♥ sa...

Oopps! tagen på bar gärning av hönan, haha
Kram

Mita sa...

Haha..den hönan säger sanningen.
Gud vad du jobbar och står i,man blir rent av utsliten när man läser om det.
Att ligga i hammocken låter helt i min smak..*L*..
Kram vännen**

Camilla sa...

I går hade vi sol. Men idag...grått. Så idag blir det städning,dator och läsning.
En bra grå dag,helt enkelt :)
Kram!