söndag 17 juni 2012

Go afton i Söndagen



 Här har det varit en lat Söndag hela dagen.
Har inte gjort ett vettigt handtag alls,
mer än "hoppat" Milton aka "Chuckie", när han är på det humöret och har väl varit mesta delen idag enligt mamma Jenny. Hon har varit här på förmiddagen och sen igen på eftermiddan när vi åt middag eftersom Jonas jobbar och Celia är hos pappa sin.
( Vi åt Kinamat, men säg int de till nån... det stannar mellan oss va ?? )

Kroppen har verkligen behövt en vilodag, för vi målade garaget klart igår sånär som på beslagen på dörrarna.
Och jag fick göra mesta delen ensam eftersom Benke var tvungen iväg att jobba så det var bara en taknock och stora dörrarna kvar när han kom hem.
Skitnöjd med att jag vågade stå och göra taknocken på framsidan själv..för sen jag föll i trappen har jag börjat lida av svår svindel och 1,20 meter ovanför marken är bra högt på stegpallen !!! :oO

Jag knep med både skinkor och tår allt vad jag kunde för att inte ramla av.

När det var klart tog vi itu med gården och städade bort div grejer samt klippte gräset.
Vi har ju haft sån himla tur med vädret att det varit uppehåll hela tiden och igår var det mest sol hela dagen.
Senare på kvällen efter vi ätit middan av grillade kycklingfileér och pommes kom moln och regn.
Då hade garaget hunnit få torka bra länge så det tog inte stryk av det och gubben hann grilla klart!

På kvällen kom så värken....jag kunde inte sitta eller ligga...allting gjorde bara ont.
Men utmattningen tog överhanden till slut så jag somnade ju i alla fall och det rätt tidigt eftersom man slitit hela dan. På förmiddan hade jag fortfarande jätteont och har väl ännu, men det känns lite bättre sen Benke smorde in med Ozonsalva. Och det onda kan jag ta för vi har jobbat bra mycket mer än jag någonsin skulle ha kunnat ana att jag ens skulle palla med så fort! JÄTTENÖJD är jag med både bedrift och resultat.
Ska fota sen när det är helt klart allt.
Vet ju inte när jag orkar ta beslagen för händerna är då minst lika onda dom.

Nu skag jag ta en kopp kaffe till sen ska jag göra gubben sällskap i soffan!

Önskar er alla....

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Duktiga du! Jag är själv höjdrädd så jag tycker det var en bragd av dig!
Vad rädd om dig vännen!
Kram

Carina Sjölund sa...

Det skulle jag aldrig vågat, så höjdrädd som jag är!
Tycker du var jättemodig :)
Kramen rara du♥