måndag 4 juni 2012

GRATTIS JENNY ...& händer inte mycket


 GRATTIS LILLA JAJJEGUMMAN
  PÅ DIN 30-års DAG!


Ja jag börjar dagen med att skriva så.
Vi har ju redan grattat av henne i övrigt.

Igår regnade det mest hela dagen igen så det blev inget gjort
varken ute eller inne för jag tappade lusten för allting.
Så gubben tog mig i bilen och körde " iväg en sväng " och den svängen hamnade på
LAKKAPÄÄ....och där hittade jag Thuijor för 59:- st, så han köpte 2 till mig oss :o)
Dom ska grävas ner någonstans, måste bara fundera ut var.

Sen hände inte så mycket mer.
Vi skrotade mest bara inne och var en sväng till svåger och frun.
En väldigt lat Söndag med andra ord.
Verkar bli en lika lat Måndag om ni frågar mig för vädret är lika trist.
*Kanske man kan göra nåt inne i alla fall*

Ha det gott alla.


Dikten jag skrev till min dotter, som hon nämner i kommentarsfältet
lyder som följer och skrevs på Facebook:

Hipp Hipp Hurraaaaa på din födelsedaa.


Snart är du lika gammal som jaaa.

För 30 år sedan så blev jag din mamma
Och 30 år senare är jag detsamma.

... Om 30 år till på ålderdomshem vi ränner
Tur vi har varann då , så det finns nån där man känner.

Grattis lilla tösen mitt Älskade dotter.
Ha en fin dag med massor av gotter!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Camilla sa...

Har skiner solen. Du kan ju alltid komma hit ;)
Jag ska ta och plantera ut lite blommor idag,hade jag tänkt.
Kram!

jacessan sa...

Tack mamma <3 skrattade så gott åt din dikt :)

Disa sa...

*fniss*
Hjååå..den va våkker. ;o)
Puss gumman.

Anonym sa...

Till Jajje: Ett MEGASTOOORT grattis på 30-årsdagen från oss i Sävast. Ha en bra födelsedag!

Mita sa...

Grattis till stora tösen. Det är på barnen man förstår hur "gammal" man börjar..host..bli..*L*...
Men man är ju inte äldre än man gör sig,och jag är då lika flamsig ibland nu som när jag var yngre,haha....
Vilken härlig dikt du författat till dottern,
Kramen och ha en fin dag♥

Bittan sa...

Härligt med lata dagar ...fast det skulle varit 30 gr och sol så hade latandet känts
ännu bättre.

Du kan ju alltid fortsätta med din poesiska karriär när du tröttnar på slappandet :-)
Fin 30-årsdikt dikt du knåpat ihop.
Kram Bittan

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till din dotter!
Vilken fin och rolig dikt du skrivit till henne :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Stort grattis till dottern!
Hoppas hon hade en fin födelsedag :)
Kramen på dig♥