fredag 15 juni 2012

Jodå..vi hann måla huset ett varv innan regnet kom...dom få droppar som nu ramlade ner.
Nu är det ett varv till , knutarna , taknock och dörrar som ska målas och sist alla beslagen.
Men det blir inte idag i alla fall...jösses vad jag / vi har ont överallt nu.


Igår fick jag för mig att bjuda Benke på Thaimat, för jag har blivit mer och mer nyfiken då alla
säger att det är såååå gott...jag har ju smakat tidigare av Benkes kompisars tjejer,
men aldrig smakat nåt som varit direkt ätbart.
Men jag tänkte att, jag måste ha missat nåt, så vi åkte och köpte en mix 3 som det kallas,
flera olika rätter i en, som vårrulle, nån grönsaksgrejs i cocosmjölk , kyckling på spett,
fritterade morötter och nå annat, nudelwok och ris.....
Jag hade inte missat nåt...fyyyyfaaaaaaaaaaann va dåligt!!!
Det fritterade och nudlarna gick väl att äta..men resten...!??!?!
Det där spettet var vedervärdigt dåligt och samma den cocosmjölksröran..jag höll på att kräkas.
Det t.om luktade urvel. Som att nån pruttat en i fejjan... :o/
Jag tror banne mig jag hellre äter sushi men det är också vedervärdigt!!! :o)))

Nåja..jag är nöjd ändå, för nu vet jag att jag verkligen inte gillar Thaimat och jag missar ingenting.

3 kommentarer:

Joormen sa...

Hahaha... fick man sig ett gott skratt.. Men Disa det finns god Thai mat också Chili Chicken på Great Eastern i Umeå jäklar hur god som helst.... Och tänk på Thai restaurangen i Ullared jaaa du läser rätt! Åt jag den godaste buffe jag ätit.

Men jag förstår dig cocos mjölk har jag väldans svårt att gilla !

Ta fram grillen nästa gång det är la gött...... eller why not ett vanligt hederligt skrov eller pizza.

Sushi har jag aldrig vågat mig på vore kanske intressant, säg till då du smakar.. ;-)

Anonym sa...

Hahahaha All Thaimat e inte dålig,vi fick smaka från grannen förra sommaren olika saker dom hade gjort och det var j-igt gott. Håller med dig att Sushi inte direkt var nån höjdare men B-G:s reaktion inne på sushibaren var obetalbar när han höll på att storkna av fisklukten (tur att det även finns grillmat man kan äta när sånt inte passar). Men du måste testa mer varianter innan du dömer ut allt.
Lille jag

Disa sa...

Jomen..HUR många ska man hinna testa för att få smaka NÅT som smakar bra??? :o/