lördag 9 juni 2012

Lördagmorgon....

Hejsan svejsan.

Idag vaknade vi till sol som ser ut att vara en stund till innan nästa regnväder kommer in över oss.
Men idag gör inte det så mycket, för vi ska iväg på Jula senare och köpa svartfärg eftersom jag kommit på att måla köksmöblerna svarta.
Joo,,nu är det dags för lite ombyte igen.



Annat jag har att ta itu med sen är:
Att få ut pallkragarna gubben fixat åt mig som jag tänkt placera nästan mitt på gården, (mellan pergola och stora rabatten)...Där ska det in lite ditt och datt också. Men det beror helt och hållet på väder, För som det ser ut enligt prognosen så ska regnet hålla på i alla fall till nästa helg det jag kollade igår.


Robin hade ju sin skolavslutning igår och han och Johanna hämtades av mig och gubben på kvällskvisten.
Dom var här ett tag och började småfesta för att senare dra iväg in till stan där Robin fixat biljetter för att se nån rapgrupp spela..(dom som sjunger "Dansa Pausa" i radion).
Han ringde igår till stället och fick prata med en av grabbarna i bandet som fixade undan 2 biljetter till Robin & Johanna och bad även Robin komma fram senare för att hälsa på dom. Så jag väntar på att få höra hur det gick sen :o) för just nu ligger dom och sover...dom kom ju tillbaka hit nån gång under natten.

Kaffet puttrar på i pannan och jag ska ta mig en mugg innan jag ger mig ut för att försöka hinna klippa lite gräs för det har vuxit massor igen. Det är ju svårt att hålla efter när det aldrig hinner torka upp så det kan klippas.
Annars får jag väl köra på i blötan...kan inte hjälpas. Klippas måste det.

Ha en skön Lördag alla!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Spännande att få höra hur dom haft det.
Kan du inte väcka dom? ;)
Kram!

Paula´z Diarie sa...

Hoppas att du får en fin lördag!
Har du kikat in på min nya blogg?

Kram på dej

Maya sa...

Gräset växer här med så det knakar :S
Ska inte göda det i alla fall *fniss*
Ha en fin lördag!
Kram

Britt-Inger sa...

Visst känns det lite tröstlöst att inte den riktiga sommaren kommer nå´ngång !!
Men du, vi får inte ge upp :) Kram på re´

Carina Sjölund sa...

Gräset växer trots att det nästan bara regnat och kallt??? mycket märkligt :)
Kramen på dig♥