söndag 3 juni 2012

snöskor och julpynt.


ska man hinna få nån sommar alls i år?


Morron Söndag.

God är den inte...
Det fortsätter att regna och blåsa som fanken och igår var det stormvindar.

Hammocken har blåst ut på mitten av altanen och knuffat med sig bord och stolar också.

Jag hann rensa en bit på jordgubbslandet igår när det satte igång med isande kalla vindar, så det var bara att ge upp och gå in.



Det är 3:e Juni och 3 dagar med sommarvärme är vad vi fått hitills. :o/
Som att inte vintrarna är långa och kalla nog, men så ska sommaren också bara vara skitväder och man deppar ihop när man inser att det ska vända mot vinter igen om 2 veckor. *suck*
Jag funderar allvarligt på att packa ihop mina saker och flytta härifrån mot södra Sverige.
Även om det är kallt där med men dom har i all fall hunnit ha sommarvärme
och mer sol än vi sett på mycket lääääänge.

Nåja...
Senare på afton hade vi litet "förhandskalasande" här för Jenny som fyller 30 år imorron.
Eftersom det är jobb och skola då, så passade vi på att "festa till lite" i förväg.
Dom bjöd oss på smörgåstårta och jag höll med kaffet till.
Hon fick blommor och pengar av oss att köpa vad hon vill för.
Av Jonas fick hon ett jättefint halsband som är som ett hjärta som nertill avslutar i en nyckel,
made by Eva Attling.

När dom åkt hem blev det ryggläge i soffan och glo på tv och lyssna på orkanen som röt och riste om huset.
Och som sagt, det fortsätter idag fast med minskad vindstyrka.
Man börjar undra vad vitsen med alla blommor är om dom bara ska stå i växthuset? :o/

Nästa gång någon säger något om global uppvärmning kommer jag att skrika högt.
En ny istid är vad som är på väg. Tro mig!!!!

*Går och hämtar upp julpynt och snökängorna.*

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag undrar också var den där globala uppvärmningen håller hus??
Fy sjutton så kallt det är! Hoppas hoppas att det vänder snart...
Kram

Mita sa...

Inte märker man då av nån uppvärmning precis. I morse kunde jag lika gärna haft den lite tunnare vinterjackan på. Inte hade det känts fel alls.
Vantar och halsduk är det som gäller i alla fall.
Kramen och ha en fin dag trots allt♥

Ann sa...

Ja, inte är det varmt i vinden precis. Men man får hoppas att värmen återvänder.
Ha en bra vecka. Kram

bittans sa...

Jag var nästan beredd på snö igår..så jävla kallt var det. MEN det blir nog en sommar i år med *lever på hoppet*. Kramen