söndag 10 juni 2012

Söndag, städa, soffhäng.


Söndag idag och den börjar som dom flesta dagarna hitills med regn, mulet & + 5 grader ute.

Gårdagen var väl en av dom bättre fram mot 3 -snåret, för det var i alla fall uppehåll så länge och vi fick gräset klippt samt att jag fick grejat på gården.

På förmiddan åkte vi ut på Solbacken och gick in på Jula,
där jag köpte marktäckväv och svart målarfärg. Före det var vi och köpte 20 säckar plantjord eftersom dom andra var slut.

Hemma igen satte gubben igång med gräset och jag fick ut täckväven och pallkragarna som jag fyllde upp med jorden och sen planterade jag ut en del perenna som jag grävde upp här och där på gården.
Några av sommarblommorna hamnade också i kragarna.
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt utan bara en enda rad med kragar,  4 st som en lång rabatt.

Jag har 6 st nya kragar och dom övriga 2 hamnade i "kryddlandet", som det kommer att bli
så småningom när jag fått ut dom klara också.
Än så länge står dom tomma och gapar.
Ska ju testa med annat också och se om jag får det att funka.
Men det hinns nog inte i år.
Vädret visar ju regn hela nästa vecka också och sen börjar
vi vara i slutet på Juni och då är det som ingen ide´.
Det jag sått ut tidigare har ju inte ens orkat upp ordentligt eftersom det är så kallt hela tiden.
Här växer bara maskrosor och annat ogräs...det är det enda som trivs och frodas.

Jaaa..så idag blir det städning för här ser ut som en bomb exploderat igen.
Sen blir det väl att hänga i soffan resten av dagen,
för mycket annat blir det ju inte denna sommar , verkar det som.

P:S
BTW...Robin träffade aldrig killarna för han tyckte dom var så dåliga live, så dom stack till ett annat ställe nästan direkt .
D:S

1 kommentar:

bittans sa...

Ja du den här sommaren är seg av sig..värre för dig som bor norrut och sommaren är kort däruppe..man blir lissom lite lack! Vi får hoppas på att det åtminstone vänder till Midsommar..Kram