lördag 2 juni 2012

trädgårdsjobb igår..





Hejsan hoppsan och god morgon
Igår var det en riktigt fin dag, fastän det hotades med regn och det kom in lite moln mitt på dagen, men dom åkte förbi och sen kom solen igen. Jättevarmt var det väl inte men lagom tempraturer för att kunna vara utomhus med kofta på.

Jag "roade" mig med att trimma gräskanter och riva upp maskrosor från gruset där släpparkeringen är.
Hela den var nästan övervuxen av dessa förhatliga gula äckelväxter. Men jag fick upp nästan allt.
Klippte gräset gjorde jag också och gubben hjälpte till när han kom hem med sin Murray. Tur var det för jag skulle nog inte orkat allt. Kroppen tog så stryk av att sitta och dra upp.
Nu är det i alla fall fint på gården igen.
Längtar bara tills vädret blir bättre så man får ta ut alla blommor ur växthuset.

Jag fick förresten en termometer av syrran som man har inne och slipper gå ut för att kolla tempen där.
Men jag litar inte alls på den... Den visar + 3,1 i växthuset och det är + 9 ute ?!?!?! :o/
Hur i hundan kan det vara kallare i växthuset än ute ??? Näää...
Jag tror jag fortsätter gå ut för att få rätt temp istället. :o))

Jag "fortsatte ju med tvätten" igår. Men det blev bara en tvättad för jag glömde bort den helt,
så det är 2 maskiner kvar av kläder, sen är det täcken och lite annat.
Tar kläderna idag, för idag är det sämre väder och det är inte så mycket ute just nu som ska eller kan göras.

Nu blir det kaffe.

Önskar er alla en skön lördag !


Inga kommentarer: