lördag 17 november 2012

fusk"spis" och på spaning



Igår tog jag in trälådan från altanen igen...
Jag hade ju gjort avlastningsbord vid grillen av den till gubben.
Men nu under vintern tar jag in den så den får agera "öppen spis" :o)
Blir lite mysigt med värmeljusen ochd et värmer ju på riktigt där också
även om det inte knastrar och sprakar.
Funderar på att ta in nån vedklabb att lägga där också !?!!?!?
*

Vi har varit ute en sväng med bilen och "spejat" runt på husen runtom här
för att se hur många som börjat med julpyntning
och det är rätt många faktiskt som fått fram både gardiner,stjärnor och stakar
i fönstren....själv har jag inget ännu.
*

Hemma igen gick jag ner i tvättstugan och satte igång maskinen med tvätt.
Inte så himla mycket så det kommer att gå fort att hänga upp.
*

Önskar alla en skön Lördag!



 

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Fin liten fuskspis!
Jag kommer ihåg det där braiga avlastningsbordet du gjorde vid grillen. Du får göra om det till våren igen då det blir grillsäsong :)
Jag väntar också ett tag till innan jag gör advent. Tycker det är lite för tidigt än.
Kram och ha en fin kväll!

Britt-Inger sa...

Blev jättefint med "spisen" fattar inte hur du kan hitta på olika saker o allt blir bra o fint !!
Ha en fin lördags kväll, kramen….

jacessan sa...

Så gulligt :)