onsdag 14 november 2012

hackhostan och jag...


Hejsan Hoppsan..

Här kom som vintern av sig helt.
Det regnar idag och den lilla snön vi fick tidigare är helt borta .
Känns rätt otroligt att advent bara är 2 veckor bort.
*

Igår var jag så duktig och jag är så nöjd med mig själv,
för jag har ju återigen hunnit samla på mig en massa tvätt nere i källaren.
Sån där som får ligga till "senare!"
Massa mattor etc som jag fick bort igår !!!
Så himla skönt det är.
Nu kan man ju dammsuga där nere och städa till igen.
*

Jag dras fortfarande med min hackhosta och trötthet...
så jag läste idag igen om efterverkningarna och det står exakt det jag känner.
Påtaglig trötthet, hackhosta, svårt att få till sig andan...
Och det ska ta några veckor att återhämta sig..
Så det är bara att vänta ut skiten.
Ska röntga lungorna igen den 20 :dec...fick tiden igår.

Rökningen ...jag har inga problem att låta bli...
Men jag får som lust ibland så det blir välan en sisådär 2- 4 cig om dagen.
Man kan väl kalla det röksug då..fast det är inte sådär att jag "måste" utan mer att jag vill.
Gott med kaffet och efter maten...
Fast det är ju ute då.
Vi har inte rökt inne sen jag kom hem frän Las..inte ens gubben !
Så alla har ju minskat sin rökning.
*

Nu ska jag gå och ta kaffe, sen se vad jag kan åstadkomma idag.

Ha en go dag alla.

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vad duktig ni är som har minskat på rökningen!
Det är ju bara fördelar med det :)
Ja krafterna återvänder sakta men säkert, det är som du säger, bara vänta ut skiten ;)
Är det bara två veckor till advent? Skönt! November är en trist månad tycker jag.
Ha en fin dag!
Kram

Mita sa...

Att röka är ett jäkla skit egentligen. Man mår ju inte bra av det,fast det fattar man inte så länge allt rullar på.
Jag slutade när jag fick bröstsmärtor och trodde det var en infarkt. På sjukhuset sa dom efter noggrann undersökning att det inte var det utan troligen kraftig magkatarr. Men jag blev uppskrämd och slutade tvärt med ciggen,och har inte tagit ett bloss sen dess.Alla gånger man försökt och inte lyckats.Det behövs en riktig motivasion tror jag.
Nästa blir det 20 år jämt sen jag slutade,värt att fira kanske..**
Krya på dig med hostan,min är peppar,peppar bättre nu,
Kramiz♥