fredag 16 november 2012

helgen stundar


Hejsan svejsan...

Ja sådant väder som bilden visar har vi ju inte direkt.
Ingen snö så långt ögat når och varmare än normalt.
Men jag klagar inte, för som det varit tidigare år så får
det gärna dröja med snön så mycket som vi fått av det förr.
*
Gubben blev hemskjutsad idag av 2 jobbarkompisar,
för han hade visst fått en yrselattack på fikarasten.
Han har nog spänningar i nacken för han somnar alltid
med huvudet lutat i armen, sen kan han ligga så hur länge som helst.
Han skulle behöva en redig massage igen.
Nu ligger han och sover i soffan.
*

Jag ska nog ner i källaren och se vad jag kan börja med för
jox inför julpyntningen.
Lite ljusfat och så kan man ju börja göra i ordning med mossa och så.
Ska nog ta en promenad senare mot skogen och få med lite granris också att pynta med.
Ja, det är väl en hel del som ska göras och hur mycket som blir gjort återstår att se.
Helg har vi alla fall som stundar
och jag önskar er alla en skön sådan!

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag har alltid älskat snö men känner faktiskt att det gör inget om den dröjer. I alla fall behöver det inte komma så mycket. Bara lite vitt på backen så det blir lite ljusare duger bra :)
Usch, otrevligt med yrsel. Hoppas det går över snabbt för din man.
Kram och trevlig helg!

Carina Sjölund sa...

Både på gott och ont med snö. Men det blir trevligare att köra bil när det lyser upp det mörka :)
Men en som älskar snö, är min Izor♥
Hoppas yrsel går över snabbt för din man. Måste kännas jätte otäckt.
Kramen på dig♥