söndag 4 november 2012

rapport efter sjukhuset...


Jorå..denna gången det riktiga sjukhuset, där jag hamnade natten till idag.

Blev ju sämre och sämre igår och fick till slut inte åt mig andan
så runt 24:00 -00:30 snåret körde gubben in mig på las.
Där fick han också lämna mig för dom la in mig dir, när läkaren kom.
Jag som tänkte att dom bara skulle skriva ut lite hostmedicin och penicilin men så lätt var det inte.
Syresättningen i blodet låg på 90% och det gillades inte så jag fick syreslang i näsan.

Senare fick jag flåsa i nån "ventiventilator" grej eller vad det nu hette vid 03-tiden och så fick jag penicillinet intravenöst.
Men det gjorde susen för jag piggnade till i morse och hade lättare att andas och syresättningen hade gått upp till 95% bara under den korta stunden när klockan var runt 10 idag.

Jag har varit på lungröntgen och det är högersidan som är angripen av lunginflammation.
Fick med mig mediciner hem så jag klarar mig idag och får hämta ut mer imorron.

Skönt att vara hemma för det är ingen höjdare att vara på LAS...
Speciellt inte på medicin.

Nu ska jag duscha och ta mera kaffe.

Ha en skön Söndag alla!

6 kommentarer:

jacessan sa...

Skönt att ni åkte in så du fick medicin' krya på dig! <3

Mita sa...

Men kära nån, sån tur du kom iväg till lassa och fick den hjälp du behövde. Nu hoppas jag att medikamenterna hjälper dig att bli pigg och kry igen.
Massor av kryapådej kramar♥♥

Babbi Jonsson sa...

Så illa det blev för dig! Då blir det åtminstone en röntgen till för dig sen? Bra att det vände med medusinen i alla fall. Lunginflammation är sååå jobbigt. Krya på dig nu. Kramen

Paula´z Blogg sa...

Ojdå, det var inte alls trevligt!
Hoppas att du kryar på dej nu då!

kramen

Rosa i huset i vitt sa...

så jobbigt det låter...hoppas du blir bättre nu ..är också hemma ..har opererat bort gallblåsan

ha en bra vecka
kram Rosa

Carina Sjölund sa...

Tur att du åkte in, så du fick veta vad det var, och rätt medicin.
Krya på kramen vännen♥