måndag 27 maj 2013

blandat bladder om idag.

lånat på nätet

Idag har det varit lite växlande väder, kan man säga.
Efter jag hade städat var jag ute och grejade lite med min nya "rabatt" bredvid växthuset.
Solen strålade från en klarblå himmel.
Så gick jag in en sväng och tror ni inte att det började spöregna mitt i solskenet???
Strax efter kom det moln.
Det varade ifos inte många minuter innan det slutade igen, men mulet blev det.
Sen har solen kikat fram lite nu och då.
*

Grävde ju ner mina nya växter igår också.
Ingen idé att fota det ännu då det knappast syns eftersom det bara är knölar.
Rhododendron syns ju visserligen där den sattes mot forsen vid dammen.
Jättefint blev det !!! ( fotar sen )
Dom 2 ormbunkarna som stod där tog jag bort och har alltså satt vid växthuset bredvid astilben.
Framför dom har jag satt fänrikshjärta....framför astilben alltså.
Blir nog fint när det fått "bo in sig" i det nya.
*
Klätterrosen New Dawn hamnade i alla fall vid grillgolan mellan thuijorna där den ska få växa.
Och The fairy rosorna hamnade vid rabatten bredvid grillgolan.
På vardera sida om den lilla bågen jag har där och Nina Weibull hamnade mellan dom.
(grillgola uttalas som pergola, eftersom vi har grillringen där , om nån undrar )
Nu längtar jag tills dom vuxit till sig och blommar.
Hoppas man hinner få njuta av rosor redan i år.
Verkar så i alla fall vad gäller New Dawn enligt det jag läst.
*
Ja och Robin gjorde ju sin sista natt , natten som var, så idag hade jag städat och bäddat
redan klockan 10 och torkat ur badrummet.
Sen var jag ute och fejade tills det var dags att börja med middagen
som idag var kyckling i currysås med ris och sötsur sås till, hemlagat då.
*
Nu blir det slapparkväll i soffan och jag önskar alla en skön afton.

lånat på nätet

Inga kommentarer: