lördag 18 maj 2013

i växthuset och grattis MIA !!!



God morgon alla !

Här strålar solen från en klarblå himmel och det är redan över + 15 i skuggan.

Tittar i växthuset och grejat på där inne och funderat över min luktärt som inte vill uppåt
fastän den har stödpinnar att klättra på.
Så läser jag mer noga på påsen och hade nog inte glasögon då jag köpte fröerna
och ser att ...det är en marktäckande låg som passar bra i rabatter och amplar!
Nåväl..då har jag testat något nytt lite motvilligt då.
 

 


 

 




Det växer så det knakar i växthuset och jag vill ha ut plantorna !!!
Jag har ju varit våghalsig förr och tagit ut dom redan vid denna tiden och det har gått bra.
Är det åldern som gör att man blir räddare !?!?

Njaaa..känner jag mig rätt så är dom nog ute så fort jag fått hem plantjord ! :))

Ha en skön helg alla!

Och inte minst Mia som fyller år idag !!




*ALLA plantor är frösådda av mig och min syster Mia och sticklingar som satts av oss.*
Ingen växt är köpt.

Inga kommentarer: