måndag 6 maj 2013



Ja igår ...eller inatt hade ju Robin sitt första 12 timmars pass på Rönnskär.
Han har kastat tegel hela natten för det rivs och ska byggas nytt och rensas nu under storstoppen därute.
Han åkte vid 18-tiden igår och kom hem nu vid 7-tiden i morse.
Lite stel och trött så det var raka vägen upp och sova och där ligger ju Felicia och sover än.
Hon måste åka hem idag vid 10-tiden för hon har ju sin praktik.

Jag höll på att skratta ihjäl mig igår åt Robin för hans hår hade ju vuxit ut nån centi och han skulle raka sig.
Jag stod ute på baksidan av huset och räfsade när han kommer rusandes runt knuten med uppsträckta armar och springer och sjunger nån "afrikasång" med en krans runt skallen som gamla gubbar har !!! :))))
Han hade kört bort bara i mitten på huvudet.
Kalsongerna hade han dragit upp över magen och jeansen högt också och så spände han ut magen !!
Sen gick han omkring med den där...."bristen på frisyr" tills pappa kom hem från jobbet,
så han skulle få se sin "vackra son" !!!
Grannarna var ju ute och såg honom allihopa..
tur dom är vana vid det där toket som har tinat fram ur snön :))))

Annars så fick vi hela gården räfsad igår för mellan jobben så var Benke hemma och körde
åkgräsklipparen med uppsamlaren och jag stökade runt med att klippa ner
spireorna på baksidan, skotta bort snöhögar och räfsa bort grus.
Vattna blommor och elda kvistar och så var Jenny och Jonas med lille Milton på besök så han rastade ju mormor runt gården också.
Vi grillade lite korv också och solen var framme sörsta delen av dagen och det var nästan
sommar över det hela.

Vi var och lämnade av jeans som är helt oanvända och i mycket gott skick
till klädinslamlingen ur Benkes garderob för han använder aldrig jeans längre.
Sen var vi och drack kaffe hos Anders och Maria .

Idag ska jag gödsla gräsmattan och tvätta av altanen hade jag tänkt.
Det hann jag inte med igår.
Hoppas bara att vädret ska bli lite bättre.

Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

paulastina sa...

haaahahah...du skulle haft en bild på hur han såg ut =D

Disa sa...

Jonas fotade honom :))