onsdag 8 maj 2013

lagom väder





lånad från nätet.

Idag har jag startat dagen med att vara ute tidigt och städa klart på baksidan av huset.
Fick bort det som låg kvar i snöhögen som nu tinat bort.
Röjde av mjölkpallen också på div vinterkukor och tömt dom i komposten.
Och rabatten som är mot husväggen där har jag också räfsat och gjort fint i.
*

Nu ska jag gå ut och fortsätta göra sommar på gården,
för idag är det bättre väder än igår.
Även om vi fick sol senare på dagen så blåste det kallt och ganska hårt.
Idag är det lite halvklart med blåser inte alls lika mycket.
Lagom städarväder kan man säga :)

Skrev ju igår att jag skulle göra kycklinggryta till middag
, men det gjorde jag inte utan det blev korvstroganoff.
Och idag blir det kycklinggryta för jag har tagit fram filéer att tina .

Önskar alla en skön dag.



1 kommentar:

Camilla sa...

Ja,nu är det inte så mycket snö kvar. Bara vissa högar som har varit jättestora.
Jag har också påtat i trädgården. I rabatterna ,rättare sagt. Och vädret har varit strålande även här. Fast det har också blåst :(
Men idag regnar det :(
Kram!