onsdag 1 maj 2013

maj...vår i vår trädgård...nästan..








Gomorron alla.

Idag har vi 1:a Maj och snön har hunnit tina mer än jag trodde att det skulle hinna.

Igår var jag ute och räfsade ihop grus från gräset för det var massor.
Är massor kvar också, men jag fick bort det värsta på framsidan.

Mitt på dagen kom migränen igen som jag vaknade med
men fick bort först med tablett.
Blev liggandes i soffan resten av dagen och kvällen.
Nu börjar jag känna mer och mer att den kryper på igen.
Blir så jädrans trött på det så det är inte klokt.
Men så är det alltid på våren och hösten med ostadigt väder från dag till dag
och även timme till timme.
Tabletterna senare under dagen igår hjälpte ju inte ett dugg.
Vete tusan om det kommer göra det idag heller,
men jag hoppas det för jag vill rensa klart i rabatterna också.
Där har det ju börjat titta fram under allt dött och gammalt.

Hann rensa ur och städa i grillgolan och få rabatten där rensad.
Och regnar det inte alltför mycket senare idag, så kanske man kan
grilla en korv eller två, för det blev ju inget av det igår.

Får väl se vad som händer,,,men jag hoppas verkligen att jag får gå ut
utan migrän och rensa .
Så trött på att vara inne juh.

Ha en fin 1: Maj alla !



1 kommentar:

Camilla sa...

Visst är det underbart att snön försvinner mer och mer. Snart har vi snöfritt :)
Hoppas verkligen att migränen försvinner helt.
Kram!