tisdag 14 maj 2013

plantlådor, växthus och jobb i ugn

Igår var jag ju ute och grejade med lådorna.
Och här är foto på hur det ser ut just nu.

Lådorna ska målas och piffas upp förstås.

 

Inne i växthuset växer det och dom längtar nog ut alla plantorna nu.
Några av dom ska just i lådorna ovan.

 

Var tvungen att klippa ner sommarslöjan igår, för den blommade så det stod härliga till
och jag ska lura den till nyblom, annars är den ju slut innan den ens hinner ut.



Verkar vara lite av ett slag om makten på himlavalvet idag också
om vem som ska regera idag..solen eller molnen !??!
Just nu är det rätt oavgjort i poängen, men jag hejar förstås på solen.

Robin jobbar nu tisd och onsd natt...
Sen är han ledig i 2 dagar innan nästa pass om 9 nätter till.
Får väl passa på att städa övervåningen då, för där ser ut som skrot !
Men gossen måste ju få sova så han orkar med nätterna
annars är risken stor att dom blir ouppmärksamma på 20 meters höjd
utan linor etc och bilar ner skit från ugnarna.
Inatt har han förvisso varit i en ugn och rensat dynga med helmask och overaller i hettan.
Han höll på att svimma några ggr, för dom är rätt tunga att andas i maskerna
och det är bra varmt inne i dom...en bastu är sval i jämförelse.
Men det går bra för honom annars och en bra lön kommer han att få ! :)

Det var det om det.
Nu ska jag se vad jag åstadkomma för underverk i dag.
Eller om det bara blir värk.
( aningens ont har jag ju efter slitandet med jord och så )

Inga kommentarer: