torsdag 16 maj 2013

städa i solen








lånad på nätet
Ännu en dag med strålande sol.

Robin gjorde sin 11:e natt nu när han kom hem i morse.
Och nu är han ledig 2 nätter, sen är det 9 till.

Han har inte gått och lagt sig , utan tänker vara vaken och åka in till stan
för att möta upp sin Felicia där som ska följa med hit och
vara med honom till Lördag.

Jag ska passa på att städa övervåningen trots det fina vädret.
Kan inte hjälpas för det är inte städat där sen han fick sina nattpass
eftersom han måste sova på dagarna.
Så det behövs kan jag lova.
Och det tar ju inte hela dagen så jag kommer hinna vara ute också !
Skönt att få det gjort ! :)


"Solen lyser även över liten stuga"...
så jag ser ju ljuset ändå :)
lånad på nätet


3 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Å jisse vilka dryga pass han har.
Ibland har man inget annat val, än att dona inne fast vädret strålar ute. Men när du är klar, får du njuta ute i solen vännen :)

Ha en fin dag!
Kramen♥

Disa sa...

Ja, dom är dryga..dessutom 12 timmars !
Hoppas du har en fin dag också . Kram !

Anonym sa...

Hualigen, jag känner igen det där, jobbar skift åtta dagar på rad dag/natt-pass...tre dagar ledigt (om vi inte har kurs), sedan åtta dagar till dag/natt... 12-timmars pass...Tyvärr har jag ingen mamma som städar åt mig :-( Måste ta hand om två barn och mitt hem också...