måndag 13 maj 2013

Trädgårdspyssel med voltaren och ibumetin.

Idag har jag varit duktig och hade solen på min sida!

Jag har avverkat dom där 2 lådorna som stod bredvid växthuset
för där kom en massa annat än det som skulle växa
och blev bara jobbiga.
Så jag har istället gjort av 4 pallkragar 2 nya nedanför altanen .
Det är dubbla rader med pallkrage på varann och i dom ska jag ha blommor.

Lådorna vid växthuset...gammalt foto
Först fyllde jag botten med tidningspapper så det täckte hela.
Sen på med kompostjord knappt hälften..sen med blomjord upp så att det finns planteringsmån kvar också.
Plastade insidan av kragarna också så det inte rinner ut jord i skarvarna.
Ska måla dom svarta så fort det blir varmare ute.
*eller vita..har inte bestämt riktigt än vilket det blir*

Just nu är det mulet, men det ser ut att bli sol snart igen.
Fast det gör inte så mycket om det inte blir det,
för jag har att göra inne också och så behöver man vila, vilket är svårt när det är sol.

Jag hade ju så ont i ryggen i morse när jag vaknade att jag knappt kunde går
för jag stökade ju ute igår också.
Men faktiskt..för första gången tror jag, så funkade Voltaren att smeta in.
Och så tog jag Ibumetin också så det har gått bra ! :)
Men jag lär nog vara körd senare.

Inga kommentarer: