fredag 3 maj 2013

trägårdsstäd och äckliga hundägare.












Idag kom Jenny med en så fin bukett
helt appropå ingenting.
-Men varför får jag den ? frågade jag.
-Bara för att jag gillar dig , svarade hon . :)
Jag är ju inte direkt bortskämd med att få buketter sådär
utan vidare , så jag blev ju jätteglad!
♥ Älskar dig ungen min




Jag har varit ute mesta delen av förmiddagen och fejat på gården.
Fick bort mesta gruset på baksidan ut på vägen,
så får gatusoparna ta det när dom kör förbi sen.

Ligger ju några högar kvar där och mer grus kommer det att bli
men det får jag ta sen.

Honungsrosen fick jag gå hårt på, för där var många grenar brutna.
och spirean har jag nästan flintat helt.
Måste ta dom på baksidan också.

Där ska jag förresten sätta upp staket,
för nu är jag kräkless alla äckliga hundägare
som rastar sina hundar inne på vår gård.
Vad är det för fel med att ta med EN PÅSE !?!?!??!
Om jag bara visste vilka det är så skulle jag ta det och släppa ner hos dom
och säga -Du glömde det här.
Det enda jag vet är att det är modell överknähöjdhundar
med tanke på storleken av skiten dom släpper.
Det är inte hunden som är äcklig..det är ägaren som inte tar reda
efter sina djur.
Funderar skarpt på att skaffa elefant eller en och annan ko
och rasta dom där jag vet att det bor stora hundar. :))

Om det vore en hög eller två..
men det är en bappiljard ÖVERALLT!!!
Så ni som ahr hundar.
Ha med er påse..eller rasta era djur i skogen.
Det gör inget att dom bajsar..
men lämna det INTE !!!!

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jättefin bukett! Så rart av henne!
Fy fasiken så irriterande det är med hundägare som inte tar upp efter sin hund. Grr...
Kram och trevlig helg!

Carina Sjölund sa...

Vad rar hon är♥
Visst borde alla plocka upp efter sin hund.
Trevlig kväll vännen!
Kramen♥

Britt-Inger sa...

Visst är det roligt när man helt apropå får blommor ;) Så sällan det händer att man ger eller får…. Man borde ju göra så oftare ;)
Håller med dig om det där med hundskit…. men hur bor du eftersom de låter hundarna gå på er tomt, låter de dem gå rakt in på tomten bara ?
Konstiga människor det finns !
Kram på dig o hoppas du får en fin helg !