söndag 5 maj 2013

 

Vi åkte ju upp till Boden igår till lilla storasyrran och "räddade" henne från plantor.
Jag hade med mig en flyttkartong, 2 blom lådor lobelia och 6 påsar knökfyllda med växter.
Hon skulle ju få plats i sitt växthus att skola om plantor.
När jag gick därifrån ögnade jag igenom för att se hur mycket mer "plats" hon fick.
Hon får väl in ...typ 6 större krukor :))
Det gjorde inte så stor skillnad att bära ut.
Det blir väl som förra året att hon får våldgästa grannens :))

På vägen hem genom Piteå åkte vi in på Dollar Store och där hittade jag dom här
fina korgkrukorna...endast 30 kr st, så jag tog 4.



Synd att vi inte tittade in där på vägen upp för då hade jag köpt den största av samma modell
till syrrans Olivträd som jag tog med i förskotts present eftersom hon snart fyller år
och jag lär inte kunna åka upp eftersom gubben har jour till vecka 21 el längre.
Han lyckades ju tjyva till sig några timmar igår bara.

Hur som haver..mitt växthus är proppfullt på hyllorna nu och det kommer att bli så fint
ute till sommarn!!! :)

Idag ska jag vara ute och städa gården klart för nu har grannarna tagit sin och då kommer det inte in så mycket mer löv på vår gård.

Skickar extra varma kramar och pussar till mamma som är sjuk och vi inte kunde hälsa på!
Krya på dig gumman.  Älskar dig mammsingen !

Inga kommentarer: