fredag 7 juni 2013

nationaldag firade vi inte men...

Hejsan Fredag!

Igår hade vi en lång bra dag.
Inget firande av nationaldag, för det är inget att fira
när man inte ens kan känna samhörighet eller stolthet över det Sverige vi har idag...
Men..det hindrade inte oss att ha det bra och mysigt i alla fall.

Vi fick gräset klippt, jag städade inne och gubben städade bilen.
Sen kom Jenny och Jonas med barnen och åt middag med oss.
Vi grillade och hade gott. :)

Jag upptäckte något så roligt i min trädgård också.
Nämligen att näckrosen i vår damm har blomknopp !!!!!
Tredje sommaren gillt...trodde aldrig att det skulle hända för jag har trott att vår damm är gör grund.
Men jorå...den finns där ! Den lilla runda knoppen vid bladet! :)

 

Lite annat från gården.

 



 



 



 



 



 

Och Benke fick igång sin Murray som har körde runt med och gjorde fint!




Lite blåsigt var det men annars fint väder.

I förrgår flyttade jag och Robin om sovrummen igen för jag har ju gjort om i datarummet.
Foton på det kommer sen.

Idag blir jag och sonen ensam för gubben ska med sin pappa
till Umeå lasarett med svärfar som ska opereras för stroke.
Han kan prata och i övrigt som vanligt, men för att förhindra ytterligare
så har läkarna valt att göra operationen.

Nu blir det mera morronkaffe till mig.
Önskar alla en fin dag och helg.

Inga kommentarer: