måndag 3 juni 2013

nytt både här och där...



 

Igår var jag och gubben in på Jysk och köpte dessa Maui hyllor.
En hatthylla och en stapel med korglådor i samma som vi redan hade i hallen.
Bänken ni ser på hö: foto.

Innan dess var vi hos Micke och Jum i Bjurfors och tittade på deras nya kök som dom
håller på att göra.
Hur snyggt som helst blir det !

 



 

Klockan var rätt mycket när vi kom hem och vi hade den stora turen att bli bjudna på mat
av Jenny och Jonas som kom hit och gjorde Grekisk pytt.
Det var såååå himla gott !!

Ännu senare var Benke och hans bror Anders och hälsade på svärfar som ligger på las
för en stroke som han fick i förrgår .
Det verkar ska bli operation men vi väntar på röntgensvar om det ännu.
Han är dock vid god vigör och kan prata och gå så det lovar ju gott i alla fall.

Idag vaknade jag till störtregn och åska på håll så det var inte riktigt så att man fick njuta av
rejäla smällar..men men jag fick höra lite i alla fall när jag satt på bron under tak och drack morronkaffet.
Nu är det strålande sol igen och varmt så jag har gått runt och noppat av överblommade blommor
och knutit upp malvorna som växer så det knakar, så dom inte går av.
Sen har jag planterat om dracenan i 2 större krukor.

Gubben är hemma för han är lite krasslig av förkylning.

Nu ska jag se om jag får hatthyllan upphängd på väggen eller om den ska ligga kvar på golvet.

Ha en skön dag alla och en fin ny vecka !.



2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Grekisk pytt, låter spännande ! Vad är det i en så´n ??
De där koker föll mig i smaken direkt !
Ha en fin tisdag, kram !

Britt-Inger sa...

Vaddå koker ?? köken menade jag förstås :))))