tisdag 8 oktober 2013

älgbesök.

Tidigt hÄlgbesök så här mitt i Tisdagens arla morgon
hade jag nyss.
Såg något stort passera jäms med altanräcket så jag högg mobilen
fort som attan och hann nästan ändå inte fota innan dom försvann över grannarnas
gårdar, älgkon med tre kalvar.
F.ö lite busig den ena av dom för den for och skutta och gjorde tvära vändningar lite nu & då :)

Fina och ståtliga, men inget man vill allt för nära inpå.



Förr hade vi varenda år på vår gård, men det är inte så ofta nu
sen vi högg ner äppelträden.

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ståtliga djur även om jag tycker dom hör hemma i skogen :)
Önskar dig en fin dag!
I kväll blir det fight!
Heja Modo tjoar jag, hihi
Kraaaam

Disa sa...

Och jag hejar på SAIKÅÅÅÅÅ!
Spännande värre ;)
Kram och ha en fin dag och kväll !

Mita sa...

Älgar och även rådjur kan ibland komma liite för nära,och har man då hund är det inte så lyckat, men vackra och ståtliga är dom..
Visst är det underbart med alla färger nu,man bara njuter..**
Kramar♥

Britt-Inger sa...

Ja, de letar sig nära gårdarna nu särskilt när det blir jakttider…
Trevligt när man ser de genom fönstret men vill inte vara ute när de kommer ;)
Själv har jag inte sett någon :)
Kram på dej !!