lördag 12 oktober 2013

inslaget ansikte.

Idag har vi tillbringat största delen av dagen på
Skeå- Las.
Sonen har fått vänstersida av ansiktet inslaget av en idiot
ute på stan igår efter att sonen sagt att han inte ville slåss
och var på väg från killen.
(ingen han känner ens)
Då small det bakifrån i sidan på honom.
inte sin vanliga profil
Man ser på fotot att kindbenet är intryckt.
(jag har kollat grabbens knogar också men inga spår efter slag där, däremot av värjningar, på underarmarna var det fullt av blåmärken.)
Efter ca: 1 timmes väntat i väntrummet fick vi komma in i ett rum
och vänta på ortoped...
men vid gott mod..
och lite trött. :)


... och medan vi jag väntade så slumrade Robin till.
Klockan tickade på och det gick ytterligare 1 ½ timme innan han fick komma in på röntgen.
Skiktröntgen gjordes för att kolla ev blödningar.

Sen var det mer väntan i närmare 2½ till innan dom beslutade att han skulle till
Umeå för operation.
Ögonlobsbenet under vä: öga är fraktur , liksom bihåla, mot underkäke så en tand har förskjutits,
mot örat och upp mot huvudet.
Ja, det är mer eller mindre trasat hela vänstersida
och en grop som sagt var på kindbenet.

Jag och gubben kunde inte åka med honom för gubben som har diabetes
missade både lunch och middag samt all sin medicin så vi var tvungna att åka hem och jag
har ju inget körkort.
Men vi åker ner till honom imorgon på förmiddagen.
Så, det var vår Lördag det.

Min baby... :(



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på er!! Vilka idioter de finns söster!! Kram på er!! O du ska se grabben blir precis som innan!! Kramen!! KICKA NALLEMANMA ELLER VILKEN DU VILL!! ;0)