fredag 11 oktober 2013

Jag målar och målar....

I målartagen igen.



Nu håller jag på att göra en liten pysselhörna åt mig i datarummet mitt.
Ska ha gravyrpenna och lite annat så man slipper dra fram och plocka bort
varenda gång man vill göra något.
Benen hör egentligen till bordskivan vi har i köket och den här skivan
hör ihop med benen som är i köksbordet.

Har sodatvättat av och målat på med första varvet och sen kommer nya foton
när det är klart och iordningställt allting :)

Japp, det är var jag pysslar med idag !
förutom att jag följde med Jenny och hämtade Milton på dagis och plockat kottar *


3 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Va duktig du är !! Inga slöa lata dagar där inte :)
Målar du med pensel eller rollar du bords skivan ?
O vad ska du göra med kottarna ?
Du har sån energi så jag tror jag skulle behöva hyra dig lite ;)
Har ett köksbord o stolar som vill bli vita ;) Har förg hemma så jag skulle bara behöva sätta igång. Men då gruvar jag mig för tänk om jag ställer till o börjar åsså kan ja inte göra färdigt för handen värker…. Får nog vänta lite till….. Men kanske det bara är svepskäl ? Jag liksom vågar inte börja .)
Kram på dej o måla på, det kommer att bli jättefint det är jag säker på !

Disa sa...

Jag har penslat benen.. inte skivan. Det går bra med roll på plana ytor och i vinklar med pensel. Man kan inte göra fel, bara man ser till att inte färgen rinner, fast jag struntar i sånt. Tycker det är som charmigt jag ;)
Kram och ha en skön kväll.

Britt-Inger sa...

Ja får väl ta mig i kragen o börja jag också :)
Har ju allt jag behöver förutom det där "sätt fart" :))))
Du är imponerande !! Jätteduktig !
Kram….