onsdag 2 oktober 2013

säckväv och olaga bilkörning...

lånad bild

Idag är en strålande solig och fin dag, varm dessutom för att vara Oktober.

Ikväll är det hockey på tv , men jag ska missa det för ovanlighetens skull och gå på Home Party hos grannen Camilla. Det är shabby chic grejer som ska visas och man får beställa.
Huruvida jag kommer att köpa något återstår att se.

Jag har hittat lite grejer uppe på vår egen vind som jag har planer till.
Bl.a låg där en gammal vävd säck från Gotheborg som just nu snurrar i tvättmskinen.
Sen fanns ju där även gammal kvarlämnad vävrulle av det som var i trapphuset när vi flyttade in.
(sedan länge nerriven och övermålad)

Tänkte t.ex klä in krukor med det och sätta söta spetsar och dyl på. Det har varit ute för avvädring i några dagar nu under taket på altanen.





lånad bild
Igår var vi ute och lät Robin övningsköra, för det kom 2 kuvert från transportstyrelsen och Benke öppnade sin, då den andra var till Robin och det var handledarbeviset som kom. Iväg for vi och jag hade med det andra kuvertet och Benkes papper utifall att polisen skulle stoppa oss.....
och tur var ju att dom inte gjorde det, för idag när jag öppnade Robins kuvert så var det inget lämplighetsintyg utan uppmaning om att förnya sitt mopedförarbevis :-/
Härreguuu här far vi runt och gör sonen olaglig ...!!!

Och vad lärde vi oss av det då??
Jooo ÖPPNA ALL post INNAN man tar för givet att det är något annat :))

Nåväl...shit happens ...all the time to us . ;)

Nu ska jag se om jag får lite gjort här hemma ..kommer väl bli lite lättare nu för min fot är *peppar peppar* bättre idag.
Dock går jag omkring och haltar av gammal vana .
Det gör ju trots allt bara ont framme vid tårna nu.
Hoppas det går tillbaka helt igen så kanske höfterna också piggnar till.

Ha en skön dag alla!
*vackra bilder lånade från Vintage Dormer


Tillägg senare:

Kom på att vi inte alls var olagliga igår, för Robins körkortstillstånd har ju kommit för länge sedan.
Däremot hade vi inte med det i bilen utan det låg i en låda här hemma  ! :)
Jorå..vi är minsann laglydiga föräldrar vi. 

2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Dags med övningskörning då :)
Skönt när sånt är klart :)
Vad har hänt med din fot ?
Trampat snett ? Eller är det nått som kommer o går o härrör från din sjukdom ?
Hur som helst så önskar jag dig en fin fortsättning på veckan !!
Kramen….

Disa sa...

Ja, det är sånt som bara kommer från ingenstans, men det har varit lite bättre idag faktiskt så jag hoppas det går över snart. :)*Ha en skön kväll och vecka
. kram