tisdag 1 oktober 2013

skrotdagar i senhösten

lånad bild på nätet

 Så har vi tagit klivet in i en ny månad och vi skriver Oktober.
Den första, 1:a.

Hur man beskriver den månaden här hos oss är varken höst eller vinter utan mer senhöst.






lånad bild på nätet

Igår hade jag tvättardag och kläderna stod i turordningen.
Fick t.om bort allt för det var inte så mycket som det brukar vara. Robin jobbade och åkte tidigt med pappa.
Idag är han ledig men det kan bli mer senare. Skönt att han får tjäna lite egna pengar. :)



lånad bild på nätet
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.
Byte av sängkläder är ju på tiden, men min högerfot har varit så ond senaste 2 veckorna och blir bara värre så jag har fått ont i vänsterhöft också p.g.a att den belastas och jag går fel.
Söka läkarhjälp är ingen idé för dom lägger inte tid på såna som mig och jag som vanligt har ingen lust att betala 200.- för att få veta att dom inte kan göra nåt åt det.
Så jag får väl försöka halta runt upp och nerför trappor så gott det går.
Fick jag ju göra igår också. Jag borde väl ligga och vila men det är så jädrans långtråkigt.
Men å andra sidan blir det säkert så, för jag känner av en begynnande migrän, som också, som vanligt gör sig mer kännbar såhär vid årstidsbyten och mycket väderväxlingar.

Tänk vad underbart det skulle vara om man fick vara helt fri från smärta och värk, säg, en månad .
Men men...det lär ju inte hända.

Ha en skön Tisdag i denna nya månad !
Nästnästsista av 2013.

Inga kommentarer: