måndag 4 november 2013

Fåtöljen ska ner



gammalt foto
Så har vi Måndag igen.
En regnig och ruggig sådan.
Mig gör det inget eftersom jag inte måste ut.
Men värre för dom som måste det.

Idag ska jag och sonen ta ner fåtöljen från hans rum till tv-rummet igen.
Han spenderar ju mer tid hemma nu och ser ofta tv med oss och det blir lite trångt om "sitt"plats eftersom vi alla vill ligga när vi ser tv.
Fåtöljen är ju sån där med nerfällbart ryggstöd och fotstöd som kommer upp då man viker bakåt.
Så den blir bra att ha igen.
Ska bara se om jag hittar nåt att klä om den med för jag vill ju ha den i vitt som resten av möblerna.
I alla fall nån form av "skynke" att lägga över.
Rottingfåtöljen går ju bra i nödfall , men en hel kväll i den är inte rolig. Så det får agera extrastol som man tar fram när den behövs från mitt data/pysselrum bredvid.

Sen vad dagen mer har att bjuda på återstår att se.
Jag tar dom som dom kommer jag.
Möjligen lite tvätt kanske !?!?
Det märker jag väl vad jag gör.

Ha en fin dag och ny vecka !

Inga kommentarer: