onsdag 6 november 2013

Nysnö är så fint.

Idag är världen vit när man vaknar.
Så underbart mysigt och fint det blir när snön lägger sig.

Men tyvärr tinar det redan bort och kommer väl inte finnas kvar till kvällen. :(
Men det bådar i alla fall gott för jag såg på väderprognosen att det kommer att bli kallare framöver.

Önskar bara att det inte blev så himla mycket mer snö än vad det är på bilden, men det lär det nog bli.
Vi har ju alltid så att trähjulen inte syns, eller ens den stora stenen vid rabatten/dammen.

Nåväl..bara det blir vitt för en jul eller vinter utan snö vill jag inte alls ha.
Den kunde bara vara lite kortare här uppe och tina bort helt i Mars typ, istället för Maj.

Jo, och sen vad beträffar "fällarna" jag gjorde igår..dom fick inte ligga kvar för guben tyckte att pälsen kändes obehaglig, ( kan vara för psoriasisen och sen gillar han inte päls) och den i tvåan försvann mellan sittdynorna och då kändes det omaka att ha i fåtöljen också. Går väl att göra annat av dom istället.

Önskar alla en skön fin dag!

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Så ni har fått snö. Visst blir det ljust och fint men jag hoppas det dröjer innan det kommer här. Vintern blir sååå lång annars.
Ha en fin lillördag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Oj, det bidde dubbelt :)

Disa sa...

Tog bort en ;)
För mig får den gärna komma. Det är värre mot våren då man vill ha bort det fort.

Kram tillbaka !