fredag 15 november 2013

Om gårdagen....


Igår var ju Celia hos mig igen och det var sannerligen ingen
bra dag alls då, för hon hade mer feber och mer prickar
& mådde inte alls bra.
Celia så sjuk. :(
Vid 14-snåret blev hon hungrig så jag kokade nudlar till henne för det är mjukt
& lätt att ha i munnen , som också har koppor.
Det gick ner några tuggor , sen började hon må illa igen,
så det var raka vägen i soffan.
Jättetrött och slut var hon den lilla stackars lopploellan
eftersom hon sov så dåligt natten innan.
Hon höll inte på att orka upp när Jenny hämtade henne
och när hon väl kom hem , sov hon resten av dagen och så gjort hela natten.

Jenny hade väckt henne imorse för att höra hur hon mår och då hade hon gjort
tummen upp men sagt att hon var trött.
Jenny ringde nyss & sa att Celia får sova vidare och sen ringa
om hon vill komma till mig, för Jenny jobbar här i Hamn idag
så det går fort att snäppa förbi hemma och hämta Celia i så fall.

lånad bild

Jag å min sida fick massor gjort här.
..✰ i boken..
Jag städade på som en tok , bäddade rent , dammtorkade, skurade överallt och Robin tog itu med sitt rum
och därmed blev hela huset städat.
Gudars vad det var skönt och vad det behövdes.
Vi tror att vi hittat felet också på lilltoan, var orsaken till kattpinkslukten kommer ifrån.
Det läckte från en koppling i vattenledningen till handfatet så gubben fixade det.
Huruvida det hjälpte eller inte , får vi se om några dagar isåfall när isoleringen torkat.
Det är ju gammalt och några byggarbetare som gubben känner sa att i gamla hus finns isolering som vid fukt luktar kattpiss för det behandlades tydligen med ko-urin förr. *fräscht* :P

Idag ska jag nog börja med gardinbyten.
Lite tjyvstarta så det inte är så mycket sen när pyntningen börjar.
Längtar så det inte är klokt och blir alldeles galen när jag tittar i alla bloggar
ღ som har så fina saker och grejer.ღ

☃ ❈ Ha en skön vinterdag alla ❈☃ 

1 kommentar:

nicki007 sa...

Oj hoppas hon är bättre nu eller blir bättre snart och till dig Disa säger jag att jag önskar dig en underbar helg min vän hoppas det blir soligt vackert och trevligt på alla sätt .. massor av kramar Nicki