söndag 3 november 2013

valfri rubrik....



lånad bild
Så har vi 3:e November och det kan man inte tro med tanke på hur varmt vi ännu har.
Normalt ska vi ju ha en hel del minusgrader nu, men det ligger på nollan och blött.

Igår var jag och stökade bort lite mer på altanen. Bara så det inte är så mycket i vägen när man ska skotta snö sen, för det lär vi få göra.
Dynlådan åkte in i boden och höstpyntsblommor i komposten.
Bara silvereken i stora träbyttan kvar och tuijorna.
Cafémöblerna är också kvar i alla fall ett tag till.

På kvällen kom Jenny, Jonas med Milton och Lina förbi. Lina har ju börjat tillverka smycken och hade jättesöta örhängen för 20:- paret så jag köpte 7 par ! Har ju knappt nåt i silver så det passade bra :)
Dom blev kvar ett tag innan dom drog sig hemåt.
Sen var det tv-gluttande till 23 - tiden ungefär när vi masade oss uppför trappan.

Idag funderar jag på att ta ut "stora vinterslinga" runt altanen.
Får se hur orken räcker till. Annars blir det väl lite pyssel.
Eller nåt annat, som röja i källaren, eller nåt.... ?!?!?
Jag hinner ändra mig en bappiljard ggr innan jag bestämt mig. :))

Men det är alldeles säkert att jag önskar er alla
En fortsatt Skön Söndag
!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Det är ganska skönt tycker jag att det fortfarande är så milt. Tids nog får vi minusgrader som räcker och blir över :)
Kram