måndag 2 december 2013

gåva och omstök...



Igår var en lugn skön dag.
*
På förmiddagen gjorde jag en liten adventsgåva till Ulrika & gick över till henne
där jag fick mig kaffe och surr i nästan 2 timmar.

 





Sen gick jag hem och gjorde den sedvanliga städningen.
*
Det här (nedan) är dock inget nytt för jag satte vår gamla fönsterstjärna
tidigare på lampfoten som står på hyllan.
Så kommer den till användning då sladden är borta sen länge
och jag kommer aldrig ihåg att köpa nytt.



Däremot tog jag bort alla röda pumlor igår för som jag skrev tidigare så var jag ju
inte nöjd med granen....men sen insåg jag att det var inte det röda det var fel på,
utan själva julgransljusen, så dom är släckta och bara slingan lyser.
(måste nog kanske plocka ner allt och ta bort julgransljusen..)
Blev genast finare, tycker jag.
Syrran undrade över grantoppen...men jag gillar ju inte toppstjärnor eller
andra granspiror så jag kör utan..tycker det är finare så.



Och i morse så stökade jag om med adventsljusen..tänk att jag aldrig kan bli nöjd med nåt jag gör.

 

Men nu blev det gulligt.

Ha en skön fin Måndag och en underbar ny Vecka Alla !



Inga kommentarer: