måndag 5 maj 2014

Hejsan hoppsan i nyaveckanMåndagen




*

Här har jag rivstartat dagen med både tvätt (fortsättning från igår)
samt burit ner lite skrot från klädskrubben uppe och burit ut det till grovsopshämtningen.

Jag har också hunnit spika fast taknocksplåten på bodan som legat löst
och "flappat" mot övrig plåt och retat gallfeber på mig.
Gubben har sagt att jag inte får klättra dit upp , utan sonen skulle fixa det.
Men det var ju några veckor sedan och jag frågade efter takspiken nu när han var hemma på lunch,
så han "blev tvungen hålla stegen" åt mig,enligt honom själv, för jag hade hoppat ner annars,
Det är ju inte som att det är skyhögt utan max 2 meter till marken.
Men nu sitter den i alla fall där ! SKÖNT !

Nu ska jag fortsätta dagen med att städa uppe.Det är ju lite skönt att vakna tidigt för man hinner mycket.
Men det blir nog så mycket dag kvar , när man är klar.



Ha en skön dag alla !

*Bilderna är lånade på google bilder*