lördag 7 juni 2014

"Annandag Nationaldagen".



Jamen gomorron , dagen efter Nationaldagen.
Det blev en hektisk dag för mig.
*
Började med att städa undan det värsta på morron.
Sen tog jag in de vita sofföverdragen och satte på sofforna efter det jag tvättat och torkat det ute.
Fick fram nya kuddarna och plädarna , som jag köpte när jag & Jenny var på liten shoppingspree.
Tog tillbaka vita bordet också , för det bruna passar inte in.
Men fint blev det.
Sen blev det mera städ.

Runt 15:30 snåret kom Hasse (farfar till Milton) med ungarna
,
som han passat hela dagen, för Jenny och Jonas åkte till Ikea i Happis.
Jag avlöste honom och tog över barnbarnen.
Gick hem till Jenny och röjde lite där också, för ungarna hade dragit fram som små orkaner
och jag tänkte att, det kan inte vara kul att komma hem efter en lång dag i bil
och komma till resterna efter "stormorkaner". :))
Det var melonrester och dropp, MER-drickor och dropp, glasspinnar och dropp,
teckningar på altanen, i soffan, på bordet, golvet, kläder, leksaker överallt.
Och fötterna fastnade i kletet efter droppet.

Milton gäspade stort när jag lade mig i soffan och han lade sig bredvid mig.
Han var inte så ren han heller, så jag tänkte fixa i ordning ett bad åt honom.
Men det är nåt fel på "proppen" i hans lilla kar, så jag fick inte den att sitta
så jag struntade i det och när jag kommer tillbaka ini v-rummet så har han somnat på golvet :/
Stackarn så slut..men han fick ju vakna tidigt och det var en varm lång dag.
Jag försökte "tvätta" av honom med tvättlappar det värsta i alla fall och bytte blöjan medan han sov och just då kom ju Jenny och Jonas hem. 5 minuter till så hade Milton fått träffa mamma och pappa.
Men 5 minuter är en evighet när man är liten  :) 
Klockan var runt 19 när jag och gubben åkte hem för att äntligen få i oss middag
.
Hemma stor ju kotletter och puttrade i sky så det var bara riset som skulle kokas till och det smakade så gott efter den långa dagen. Jag var helt slut och tog en varm dusch och sen var det soffläge resten av kvällen och en tidig natt för vår del.

Idag känns att bli en het dag igen och jag vete tusan hur jag ska mäkta med, 
men det får lov att gå.
Jag ska i alla fall till Jenny och se allt fint dom köpt till hemmet ! :)
Jag fick minsann jag med 4 fuskblommor,2 av dom där "typiska" som alla som varit på Ikea har ;)
och 2 andra....får väl fota lite sen på både soffor och annat.

Önskar alla en fin "annandag nationaldag." ;)

*bilderna är lånade