torsdag 3 juli 2014

sticklingar eller inte....

bilden är lånad

Go'morron !

Nu har vi inte roligt väder igen.
Kallt och blåsigt och mulet med regn, så husjobbet står stilla ...igen.

Igår läste jag på om rosor och att ta sticklingar.
Så jag var ute och tog 2 av varje av det jag har i trädgården.
Får se hur det går !?
Funkar det så är det ju bara att ta mer och föröka :)

Sen läste jag på om häggmispel också.
"Experterna" säger att det inte går att ta sticklingar, eller att det är ett himla omak med det.
Sen har vi dom här som är som jag och har gjort, helt ovetandes om att dom gjort fel
och det har funkat utmärkt för dom ändå.
( tur dom inte visste om innan att det inte gick! )  ;)
Så jag var och kapade ner grenar från vår häck och tänkte se om det funkar,
för då får Jenny och Jonas en bra början i alla fall.
( kör samma princip som med rosor )
Och det fina med det hela är ju att bären i mispeln är ätbara, som jag inte visste
och därmed helt ofarliga för deras små.

Sen var det bara en lat dag för min del.
Tänkte tvätta och städa och vara duktig, men sen ba' sket jag i de' och slappade istället.
Kanske att jag är duktig idag istället ?!

Ha en fin dag Alla!