söndag 7 september 2014

blommor och hus

Idag bjuder vädret på strålande sol och varmt,
så jag tänker att det blir korvgrillarafton hos oss senare.


Här blommar mina rosenbuskar så det står härliga till.
Blir mer och mer knopp ju höstigare det blir. :)
Nina Weibull och det The Fairy på fotot nedan och
New Dawn på fotona under.


 


Sist och störst , också, huset. 
Ett varv till kvar att måla och det är på denna sidan.
*alltså den mot infarten*


Och ställningen här ska rivas idag för där målades det klart igår.


Jag & gubben var tokduktiga igår och körde bort MASSOR med skrot från gården såsom förpackningar till nya taket, gamla fönsterkarmarna, brädor, takpapp, plastförpackningar,
målarbyttor + penslar, silicontuber, m.m o.s.v etc.
Så nu är det bara resterna från nya taket kvar och gamla skorstensplåten som ska köras på skroten
vid senare tillfälle.
Men ALLT annat skräp är borta och det är sååååååå skönt att ha det gjort.
Övrig ställningsmaterial är bortforslad också så det är bara den kvar som står ännu.

Japp---jag fick "redan" in lite nya foton på huset. :D
Blixt-Einar, det är...inte jag det. ;)

Önskar alla ett skönt avslut på denna helgen och en fin kommande vecka och
MASSOR med pussar & kramar till Mamma & Pappa. 

Inga kommentarer: