fredag 5 september 2014

Måla hus och ROT avdrag

höstkänsla Höstkänsla

Happ...tänkte återigen ta foto på huset när vi målat för att visa hur det ser ut.
Men varenda gång jag tänkt göra det har jag slut ström i mobilen
och när den sedan är laddad glömmer jag bort det. :/
Nåväl...foton ovan är istället gamla från i fjol som ger lite höstkänsla istället
såhär i den första av höstmånaderna. :)

Jo..så var det ju så då att:
Jag & gubben målade på första varvet med färg på västsidan igår.
Tog ca: 4 tim för vi jobbade på som fasen och ni ska veta att det tog på hårt.
Härreminjösses vad ONT jag har i rygg, nacke och handleder. :O
Men fint blir det !!!

Robin var inte med för han åkte med sin kusin & en kompis från Boden till Umeå på trav
och blev bort till sent nån gång.
Har ingen aning om när han kom hem för jag var i säng strax innan 22 och somnade snabbt.

*ska försöka komma ihåg att fota nu sen, så fort mobilen laddat klar*

OM nu Lördag bjuder på bra väder, kanske vi hinner få båda sidor som är kvar färdigmålade.
Hoppas bara man mäktar med , att kroppen vill samma sak ?!?! :/





Sen var det ju det här med ROT avdraget.

Jag har ansökt om det, men fick inte beviljat !!!
Jag tar ju 3000 om dagen för jobbet som jag betalat i förskott åt mig och sen visar det sig att min årsinkomst är för låg så jag får inte göra avdrag !!! :/
Tur att jag kan ta betalt svart också för jag har ju tjänat 3000 om dagen på att måla. ;)

Inga kommentarer: