söndag 12 oktober 2014

"Bättre förr" och it's my way.

Jaha...
Här "roar" gubben sig med att byta blandare (kran) i badrummets handfat.
Lite smått irriterad ( = så in i h-vete förbannad) upptäckte han att det inte
är rätt kopplingar i storlek och vatten läcker ut på golvet.
Så han rände iväg till stan för att köpa nytt medan jag fick torka upp
och bära ut en dyngsur matta , samt andra saker som karlar inte tar rätt på INNAN
man börjar utan liksom bara ställer ut på golvet där man behöver få plats att vara.



Jag fick ställa allt i hallen mitt emot badrummet tills vidare och städar sen
när han har stökat klart.
Han kom just hem igen från stan där han fick ränna runt i 4 olika butiker
innan han fick tag på rätt grejer.



Säga vad man vill men återigen får jag orsak att säga:
Det var bättre förr...
för då höll grejer en standard och man hittade oftast det man behövde i första butiken man besökte.
Idag är ingen grej den andra lik och det är ett h-vete att hitta det man ska ha.

Nåväl...
Det blir nog klart i sinom tid, men tills dess så försmäktar jag utan vatten här.

Och sist då..
Det här med rökningen
.

Jag skulle väl kanske kalla mig för "nöjesrökare".
Jag röker inte varje dag utan det kan gå flera dagar utan.
Och så nån gång ibland tar jag några bloss.
Det är väl fortfarande lite en "process" att lägga av helt.
Gamla vanor sitter i om man säger.
Och nej...jag har inte dåligt samvete för
jag har inte lovat någon någonting och jag får inget heller, som en del...
blir lovade pengar, resa etc om dom slutar.
Jag har ju valt själv,,lite egentligen emot min vilja och jag gör det inte till ett tvång.
Så jag tar det på mitt sätt och det funkar skitbra tycker jag. :)

Snart nog så är dom lagda på hyllan helt ändå, för jag känner mer och mer att
Jag klarar mig fint utan dom.

Inga kommentarer: