måndag 6 oktober 2014

Hägg-häck och de,dem.


I morse var jag hemma hos Jenny & Jonas och hjälpte dem lite granna att komma
igång med sin häck av häggmispel.
Det var ju grävt klart, så det vara bara att lägga ut buskarna och se hur långt/tätt
det räckte till och sen bara gräva ner.

Jag började med de första 4 så att de fick se hur man gör.
Sen har de grävt resten själv.



Och när jag fått dem i arbete så gick jag hem och städade och skurade här hos oss.
Sen har jag även skurit bort överflödig fogskum runt våra fönster på insidan uppe
i sovrummen , så det går att sätta dit foder sen.
Det är ju inte klart invändigt ännu.

*och jag verkligen avskyr att skriva de och dem, för man säger dom och det känns mer rätt att också skriva det, så hädanefter ska jag fortsätta med det.
Men en del tror att jag inte kan skillnaden när det ska vara de eller dem och därför skrev jag så nu.
Det är ju samma som engelskans they and them
. ;)

Inga kommentarer: