tisdag 7 oktober 2014

morgonstund...


Så har vi Tisdag.
Elva dagar "rökfri"..fast vi kan säga 10 för jag har fuskat , men ba lite.
Jag rökte lite i Söndags. 3 ½ cig.
Nej, inte för att jag fick "återfall" utan mer för att jag bara ville det.
Men sen har jag inte rökt mer och är inte "mer sugen" heller.
Det var lite mer sådär.."jag vill ha godis" men sen äter man ju inte det varje dag bara för det.
Inte jag i alla fall..det går veckor mellan mina "villhagodis".


Och annat då ...

Flyttade min lilla "huslampa" upp på hyllan i köket.
Blir ju lite mörkt i det hörnet.



Där huserar ju för tillfället också lilla fågeln men ljus i buren.



Lite grejs på stegen.



Lampan här fick flytta hem till oss från Jenny och Jonas.
Så den står på hallbänken nu.



Fina ljus jag köpte på Rusta i Söndags.



Och här är en av gamla speglarna som fick flyttas på när jag köpte dom andra på loppis.
(skrivit om i tidigare blogg)



Fönstret bredvid min lilla datahörna har nu sällskap av palmerna som fick flytta in från altanen.



Och så min lilla datahörna.
Det är här jag sitter och bloggar, facebookar, betalar räkningar  och surfar runt på
andra bloggar varje morgon medan livsandarna sakta vaknar till liv :)



Nu ska jag gå och ta mig en styrketår av kaffet jag ny kokat och sen bär det av ner i tvättstugan.
Pussar å kramar till Mamma & Pappa !

   Önskar alla en skön Dag!   

Inga kommentarer: